reklama

Trháče v Budapešti a výlet za žralokmi

Práve som sa vrátila z vianočných trhov v Budapešti. Plánovala som tam ísť už niekoľko rokov a až tento som sa tam konečne dostala. Do zbierky mi ešte chýbajú tie Viedenské. Uvidím, či sa tam ešte stihnem ísť pozrieť, avšak poznám

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Vianočné trhy v Budapešti určite stoja za to. My s priateľom sme si z toho spravili rovno víkendový romantický pobyt. Veď napokon dá sa to celkom dobre zvládnuť aj bez veľkého tlaku na naše peňaženky. Z hlavnej stanice sa za necelé 3 hodinky dostanete do centra hlavného mesta Maďarországu iba za 17,50 (otvorený spiatočný lístok) a ubytovanie sa dá zohnať za +- 20 eur pre dvoch.

Môj prvotný pocit i napriek mrznúcej zime bol nad očakávania. Už keď sme vystúpili zo stanice som vedela, že sa mi tu bude páčiť. Mesto mi pripomínalo Prahu a kusok Bratislavy dokopy. Neskazené presklenou budovou jednej z Bánk v našom hlavnom meste. Plus ľahká orientácia, to je niečo pre mňa. Ale k trhom. Stánky sú vážne všude kam se podíváš. Obsahom sa viacmenej podobajú tým našim Bratislavským. Všade majú to isté. Guláš v chlebe, klobása v rožku, kuracie mäsko a trdelníky. Z vymenovaného sme si vybrali gulášovú polievku a teda neviem, či sme mali takú smolu, ale môžem povedať, že som si na nej vôbec nepochutila. Ale veď nakoniec kvôli chuti sme tam neboli. Ostatné nejediace stánky sa venovali hrnčekom, čiapkam, cukríkom a iným facinám, ktoré sa dali skoro všade platiť eurami.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Atmosféra v meste bola skvelá. Hlavne večer. Nemali sme potuchy, akým smerom sa uberáme, avšak vždy sme sa nejakým spôsobom dostali k nejakým ďalším stánkom na inom námestí alebo v uličkách. Večer všetko krásne svietilo a objavili sme i laserovú šou.

Keby som to mala porovnať s našou Bratislavou, je to 1:1. Naše sú pre mňa výnimočné, ale bude to asi tým, že sú vždy miestom, kde sa stretávam s kamarátmi, sú maličké a útulné. V čom ale rozhodne vedieme, je víno a punč. Aký si len zmyslíš. Víno slivkové, ríbezľové, vanilkový, bazový, pomarančový a neviemešteaký punč. Viem, že ide skôr o marketing a najlepší je obyčajný dobrý svařák, ale rozhodne je to aspoň zaujímavé pre niekoho, kto má rád rozmanitosť chutí. V Budapešti sme si nemali veľmi z čoho vybrať. Až ku koncu sme objavili jahodové a čučoriedkové víno, ale tiež sme mu veľmi neprišli na meno.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Svoje čaro mala určite prechádzka po nábreží Dunaja a výhľad na budovu parlamentu, ktorá je fakt veľkolepá. Sem-tam sme uvideli vysvietenú električku vianočnými svetielkami.

Počas nedele sme san rozhodovali medzi Tropikáriom a kúpeľmi a vyhralo to známe akvárium, kam robia zájazdy i naše cestovky. Bola som zvedavá na ten zázrak. Najväčšie stredoeurópske morské akvárium. Od mesta to bolo necelú hodinu, ale budiš. Akvárko sa nachádzalo v obchodnom dome Campona a fakt som bola rada, že som sem nikdy nešla cielene. Videli sme žralokov a nejakú tú rybku, ale netrvalo dlho a už sme boli v ošiali nákupnej vianočnej horúčke v obchoďáku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dúfame, že a sem dostaneme. Tentokrát sa určite chceme dostať do kúpeľov a samozrejme pozrieť si romantickú Pešť ešte raz a bez zimných kabátov.

Martina Angstova

Martina Angstova

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ahojte,volam sa Martina a tymto blogom by som sa chcela vypisat zo svojich zazitkov z ciest a miest, ktore som navstivila. Neobjavila som ameriku,ale mozno sa v niektoruch clankoch najdete,mozno poradia alebo utrpia aj nejaku tu kritiku. Zelam pohodove citanie :-) Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu